Mozdulj ki! Irány a Velencei-hegység, a sukorói körtúra!

Kirándulás a szabadban 11. rész

Irány a Velencei-hegység, a sukorói körtúra!

Túl az év felén mi már túl vagyunk a 11. kirándulásunkon is. Ezúttal ismét a Velencei-hegység volt az úticél, de most a kiindulópontunk Sukoró volt, ahonnan hangulatos völgyekbe, szép tisztásokra vitt az utunk. Ha lemaradtál a korábbi posztjaimról, íme, már van miből csemegézni. :)

Irány a Gerecse legmagasabb pontja, a Gerecse-tető!

Irány a Budai-hegység legnagyobb vízesése!

Irány a Velencei-hegység, a Pákozdi ingókövek!

Irány a Pilis! Vár rád a Dömörkapu, a Sikárosi-rét és a Lajos-forrás!

Irány a Vértes! Vár rád egy gánti körtúra!

Irány a Bükk déli része! Vár rád a Kő-völgyi tanösvény, a kaptárkövek és a Felső-szoros!

Irány a Vértes! Vár rád egy izgalmas "nyolcas" Várgesztes mesés erdejében!

Irány a Nagy Cser! Vár rád a Diósi tanösvény!

Irány Hollókő és az Isten tenyere kilátó!

Irány a Mária-szakadék vidéke, a Körtvélyesi kilátó és a Vitány vár!

A sukorói körtúra mindegy 12 km hosszú, nagyjából 3 és fél óra alatt bejárható és nem túl kimerítő útvonal, bár akadnak olyan részek, ahol az apró kavicsos, murvás szakaszokon nagyon oda kell figyelni hová lépünk. Ettől függetlenül óvodáskorú gyerekkel már bejárható, de babakocsival azért ne induljunk neki. Megérkezett az igazi nyár, ezért fontos, hogy sok folyadékot igyunk, ezért készüljünk bőségesen vízzel és az sem árt, ha van nálunk kalap, baseballsapka is, mert a túra egy szakasza tisztáson halad keresztül, ahol nem találunk fedezéket a nap forró sugarai elől.

Kiindulópont: Sukoró. Sok helyen vannak kijelölt parkolóhelyek a községben, de érdemes korán reggel érkezni. Mi szerencsésen találtunk helyet a klasszicista stílusban épült református templom mellett a Fő utcán. A templom mögött találjuk a Kereszt utcát, amin elindulunk lefelé, itt már látni fogjuk a villanyoszlopokon a Zöld + jelzést. Ezt követjük és a Kilátó utcánál jobbra kanyarodunk. Itt elmegyünk majd a Tájház mellett és a következő kereszteződésnél maradunk a Kilátó utcán, ahol már a Zöld jelzést kell követnünk. A túra ezen része még nem túl érdekes, házak, új építésű lakópark, betonút. Pár perc séta után befordulunk a Gyepes utcán balra, majd rögtön az első kereszteződésnél jobbra vesszük az irányt az Erdész utcán. Készüljünk fel lépekben, itt vár ránk egy kis emelkedő, cserébe hangulatos kertek, gyümölcsösök között vezet fel az utunk.

A jelzett út aztán kissé balra tartva beér az erdőbe, ahol két forrással is találkozunk (sajnos egyiknél sem volt víz), az egyik az Éva-forrás, a másik a Felső-Csepegő forrás. Az út apránként szélesedik és emelkedik, nekünk majd le kell térnünk a balra tartó Piros háromszög jelzésű ösvényre. Miközben sétálunk a Gádé-hegy oldalában hangulatos fenyvesek, gyönyörű fák és gránit sziklák között emelkedünk felfelé, érintjük a Csúcsos-hegyet, a dagonyára emlékeztető Sági-kutat, majd élvezzük a sziklaszoros mesés képződményeinek látványát a fák hűsítő lombjai alatt egy pihenőben.

A pihenőtől jobbra a Piros jelzésen megyünk tovább a Hurka-völgyön keresztül. Az út során több helyen is hangulatos keskeny ösvényeken megyünk, ezeket a részeket imádtam, ugyanúgy, ahogy a kiszélesedő völgyeket, mint pl. a Hurka-völgy és a szurdokszerű, hatalmas sziklák övezte mesés Bodza-völgy, ahol már a Piros jelzésű úthoz csatlakozik a P+ is. Lassan elérjük az Angelika-forrást. Itt akár meg is pihenhetünk a sziklák között mielőtt tovább mennénk a piros jelzéseket követve a Nagy-legelőre, ahol egy szép tisztáson megindulunk a Velencei-hegység legmagasabb csúcsa, a Meleg-hegy felé a Sárga és a Piros háromszög jelzésű széles szekérúton. Érdemes jobbra tekintgetni, mert több helyről is gyönyörű a kilátás a tóra.

Elérjük a Piros jelzésű földutat, ahol egy vízmű mellett elhaladva menetelünk Sukoró felé. Itt majd elmegyünk szőlők mellett is, hogy aztán a Sárga + jelen menjünk tovább egyenesen. Itt ne lepődjünk meg, az utunk az új aszfaltozott kerékpárúton folytatódik, amelyen pár perc után visszaérkezünk a faluba, de előtte még megnézhetjük az út bal oldalán álló tömött zsákra emlékeztető gránittömböt, a Gyapjaszsákot.