Mozdulj ki! Vár rád a Pilis: Dömörkapu, Sikárosi-rét, üdítő források!

Kirándulás a szabadban 4. rész

Irány a Pilis! Vár rád a Dömörkapu, a Sikárosi-rét és a Lajos-forrás!

Újabb kirándulástipp következik. Közben beesett nálunk egy kis betegség, így kiesett egy hétvégi túra, ezért most egy korábbi kirándulásunkról fogok mesélni. Következzen egy 10 km-es túra a Pilisben. Mesés környezet, tökéletes helyszín egy szuper családi kirándulásra.

Ez már a sorozat negyedik része, íme a korábbi három helyszín, ha lemaradtál volna róla:

Irány a Gerecse legmagasabb pontja, a Gerecse-tető!

Irány a Budai-hegység legnagyobb vízesése!

Irány a Velencei-hegység, a Pákozdi ingókövek!

A körtúránkat Dömörkapuról indítjuk, ahol a buszforduló után található parkolóban le tudjuk tenni az autót. (Térképért kattints!) Dömörkapuval megérkeztünk a Visegrádi-hegység keleti bejáratához, ahol a zöld+ jelzésű utat kell követnünk. Ez egy erdészeti aszfaltút, ahol pár méter után már láthatunk is egy vízesést a Bükkös-patakon. Egy lépcső segítségével még le is mehetünk közelebbről megcsodálni.

Miután kigyönyörködtük magunkat a kőbányánál megnézhetjük az Ikon-követ, majd végre elhagyjuk az aszfaltot és a patak melletti ösvényen folytatjuk a túrát továbbra is a zöld+ jelzéseket követve. A patak nagyon hangulatos. Zúgók, csobogók, gázlók és olyan is van, hogy nagyobb köveken lépdelve a patakon visz keresztül minket az ösvény.

Nagyjából 15-20 perc séta után kiérünk egy tisztásra, ahol pihenő- és tűzrakóhely is található. A tisztás után összeér a zöld+ és az Országos Kék Túra útvonal, haladunk tovább Dobogó-kő irányába, közben pedig élvezzük a sétát a vadregényes völgyben.

A kellemes séta után egy újabb tisztáson találjuk magunkat, ráadásul, ha elszámoltuk a mennyiséget és kifogytunk az ivóvízből, itt találjuk a Kárpát-forrást, ahol nyugodtan ihatunk és feltölthetjük a kulacsainkat. Tovább haladva egy kavicsos meder után, majd a patak újabb átszelése után megnézhetjük a Lenkó-emlékművet, azt követően az erdészházat és már meg is érkeztünk a Sikárosi-medencébe.

Követve a Kék Túra jelzéseit egy újabb forrásnál kötünk ki. Ez a Szilágyi Bernát-forrás. A réten érdemes elidőzni és gyönyörködni a panorámában. Szép, tiszta időben mesés kilátás nyílik a hegyekre, a Prédkilászékre.

Ezután újra irány az erdő, majd egy újabb tisztás, ahol egy elágazást találunk a rét szélén. Itt elköszönünk a Kék Túraútvonaltól és a piros jelzésű úton haladunk balra. Itt vár ránk egy kis emelkedő, de nem olyan vészes, pláne, hogy a jutalmunk pazar kilátás.

Keresztezi az utunkat egy erdészeti út, mely sárga jelzéssel van ellátva, mi ezen megyünk tovább balra fordulva. Séta közben nincs más dolgunk, mint elmerülni az erdő hangjaiban és gyönyörködni a fákban, miközben lassan emelkedünk a Bölcső-hegyen. Követve az utat túránk harmadik forrásához leereszkedünk a hegy északi oldalán. Itt találjuk majd a Lajos-forrást, egykori nevén a Dobra Vodát (Jóvíz-forrás).

Ezzel már nagyon közel vagyunk a túra végéhez, a turistaház mellett megtaláljuk a zöld háromszög jelzést. Ezen az ösvényen haladva sétálunk a dömörkapui kőbányai sziklafalának tetején. Ezután óvatosan kell közlekednünk, mert elég meredek a lejtő lefelé, mely egy lépcsősorban végződve juttat el minket a kiindulópontunkhoz.

Jól jelzett útvonal, könnyű, családdal, gyerekekkel is bejárható, de érdemes egy kényelmes, bejáratott túracipőbe bújni. Eső után csúszós lehet, főleg, amikor köveken kell átkelni a patak felett. Vigyázzunk magunkra mindig a kirándulások alatt!

Kövess minket a Facebookon is!