Mozdulj ki! Irány Hollókő és az Isten tenyere kilátó!

Kirándulás a szabadban 9. rész

Irány Hollókő és az Isten tenyere kilátó!

Nagyon szaladnak a hetek, máris elérkeztünk az idei kilencedik kirándulásunkhoz. Ha az eddigiekről lemaradtál, innen lehet válogatni kirándulástippeket:

Irány a Gerecse legmagasabb pontja, a Gerecse-tető!

Irány a Budai-hegység legnagyobb vízesése!

Irány a Velencei-hegység, a Pákozdi ingókövek!

Irány a Pilis! Vár rád a Dömörkapu, a Sikárosi-rét és a Lajos-forrás!

Irány a Vértes! Vár rád egy gánti körtúra!

Irány a Bükk déli része! Vár rád a Kő-völgyi tanösvény, a kaptárkövek és a Felső-szoros!

Irány a Vértes! Vár rád egy izgalmas "nyolcas" Várgesztes mesés erdejében!

Irány a Nagy Cser! Vár rád a Diósi tanösvény!

Ezúttal egy könnyed kirándulást terveztünk. Nem is igazán nevezhető túrának, csupán 5,6 km-es séta, amit mi egy kis piknikkel spékeltünk meg a gerincen. Célkeresztben az Isten tenyere kilátó. Kiindulópontnak a legideálisabb a Küszöb Információs Iroda parkolója. Szép tágas, de még így is gyorsan betelnek a helyek, érdemes reggeli órákban érkezni. Most épp nem kellett fizetni, de normál esetben személyautóval 400 ft/óra parkolás, de lehet napijegyet is venni 1200 ft-ért.

A Vártúra tanösvényen, mely egyben az Országos Kéktúra útvonal is, elindulunk felfelé a hegyen. Bár rövid túra, semmiképp nem ajánlanám babakocsival, mert fel-le fogunk ingázni a dombok között. Van, ahol kicsit meredekebb is és készüljünk sok folyadékkal, kényelmes cipőben. És arra sem árt felkészülni, hogy a völgyben nagyon meg tud állni a párás, fullasztó meleg. De ez ne tántorítson el senkit, megéri nekiindulni, mert a gerincről mesés a kilátás!

Az út elején a kilátó is látványosan ki van táblázva, de rögtön az első emelkedő végén jobbra látni fogunk egy kis tisztást és a várat. Érdemes kitérőt tenni oda a gyönyörű panorámáért. Épp felújítják, de ez a látványon szerencsére sokat nem ront.

Innen mintegy két kilométeres séta és már meg is érkezünk a kilátóhoz. Út közben egy hangulatos ösvényen haladunk végig, de menet közben érdemes kilesni a fák közül és megcsodálni a környéket.

Kényelmes sétával, nézelődéssel is fél óra alatt elérhető az akácfából készült kilátó, mely Csíkszentmihályi Benjámin építész kiváló munkája. A kilátóteraszról mesés kilátás nyílik a Cserhátra és a környező dombokra. Körülbelül két hónapig készült ez a különleges alkotás, melyre felmászva olyan mintha egy hatalmas tenyér adna oltalmat az ég alatt. Látványos, izgalmas, egyedi. Nekem nagyon tetszett.

Érdemes magunkkal vinni egy plédet, mi is így tettünk. A kilátótól visszaindulva a parkoló felé a gerinc ideális helyszín egy kis piknikezésre, beszélgetésre, kártyázásra vagy csak csendben élvezni a látványt. Ha van időnk, kedvünk, a kilátó után tehetünk egy sétát a városban is, megnézni a gyönyörű palóc házakat, múzeumokat.

Remélem sikerült egy kis kedvet hoznom, hogy kalandozzatok a természetben. Én nem tudok betelni az erdők hangulatával és a pazar panorámákkal. A következő utunk majd a Vértesbe visz minket, hogy túrázzunk egyet a Mária-szakadék és a Vitány vár környékén.

Kövess minket a Facebookon is!