Gates, Grove és Jobs öt örök érvényű leckéje egy sikeres vállalkozás felépítéséhez

Könyvajánló - Michael Cusumano és David B. Yoffie: A győztes stratégia

"1968 és 1976 között Bill Gates, Steve Jobs és Andy Grove részt vett három vállalat elindításában, melyek meghatározták a technológia világát, együtt elérték a másfél trillió dollár értéket, és megváltoztatták az életünket.

Ez volt a Microsoft az Apple és az Intel.

A ​győztes s​tratégia együtt elemzi a három zsenit, az első pillanattól kezdve, sikereiket és bukásaikat, hasonlóságaikat és különbözőségüket, felfedve az üzleti stratégia legfontosabb szabályait, melyekkel cégeiket építették."

gyoztes-strategia-konyv-21-szazad-kiado-2.png1998. március, New York - Time Magazin 75. születésnapi rendezvényén Bill Gates, Andy Grove és Steve Jobs.

A Harvard és az MIT ismert professzorai, David Yoffie és Michael C​usumano komoly feladatra vállalkoztak. Évtizedeken keresztül oktattak stratégiát, ám hatalmas fejlődés volt ezen a téren is, ezért úgy döntöttek kielemzik és megmutatják, hogy három tehetséges vállalkozó miként változtatta meg a stratégiai gondolkodást és szabályait.

A kötetben Bill Gate, Steve Jobs és Andy Grove zsenialitásának eredményeit és bukásaikat elemzik. Három nagy cég, a Microsoft, az Apple és az Intel, melyek hihetetlen hatással voltak a csúcstechnológia világára, és alapítóik olyan üzleti stratégiákat alkalmaztak cégük felépítésénél, melyek bármely iparágban hasznosíthatóak.

Senki sem születik jó stratégának, jó vállalkozónak, jó cégvezetőnek. De mindhárom tanulható, fejleszthető. Egy sikeres vezető menet közben tanulja meg a legjobb stratégiai gondolkodást és a hatékony végrehajtást. A könyvben is láthatjuk, hogy a három titán közül egyikük sem volt épp kiemelkedő ebben pályája kezdetén. De, ami közös bennük, hogy kitartóak, hajthatatlanok és, ha épp arra volt szükség könyörtelenek voltak, hogy céljaikat megvalósíthassák és uralhassák a maguk területét. És még egy nagyon fontos dolog közös mindhármukban:

"Az tette őket hosszú időn át kiemelkedően hatásos vezetőkké, hogy képesek voltak tanulni - stratégiáról, végrehajtásról, saját üzletágukon belüli új területekről."

Számos dologban eltér a gondolkodásuk, a véleményük, a megoldásaik, a stratégiájuk, mindegyiküknek pályájában látható a fejlődés és a kísérletezések nyoma, de sikereik mégis gyönyörűen keretbe foglalhatóak, ami által meghatározható az az öt szabály, amelyen alapul sikeres stratégiájuk. Az öt lecke, mely örök érvényű és bármely vállalkozás sikeréhez hozzájárulhat, és amelyek Gates-t, Grove-ot és Jobs-ot minden idők legkiemelkedőbb eredményeihez vezették. Természetesen benne van a dologban, hogy a számítógép feltalálása, az internet, a digitális mobil eszközök széles körű elterjedése mind szerepet játszott hatalmas sikereikben, de ne felejtsük el hogy ugyanebben az időben számos keményen dolgozó, tehetséges vezető cége viszont megbukott vagy brutális hátrányban maradt.

És most jöjjön az öt lecke tömör összefoglalása:

1. Nézz előre, következtess vissza!

Fejlessz ki egy víziót a jövőről, határozd meg a korlátokat és prioritásokat, majd próbáld felismerni a fogyasztói szükségleteket és fejleszd ki az ezt kielégítő képességeket. Közben ne feledkezz meg a konkurenciáról: ismerd fel a lépéseiket, húzz fel előttük korlátokat és láncold magadhoz a fogyasztókat. És ismerd fel a várható irányokat és kötelezd el magad a változások iránt, majd tarts ki mellettük!

2. Fogadj nagyban, de sose tedd kockára az egész céget!

Ne félj nagyban fogadni, hogy a játékszabályokat meg tudd változtatni, de sose kockáztass mindent! Mindig figyelj, hogy a veszteségeidet csökkentsd és kannibalizáld az üzletágadat!

3. Platformokat és ökoszisztémákat építs, ne csak termékeket!

Sose csak termékben gondolkodj, platformokra, ökoszisztémákra gyúrj, a kiegészítők egy részét is mindig magad alkosd, majd ügyelj a folyamatos fejlődésre és találj fel újabb és újabb platformokat, hogy ne válj elavulttá!

4. Élj a hatástöbbszörözéssel és az erővel, műveld a dzsúdót és a szumóbirkózást is!

Új piacra lépéskor ügyelj rá, hogy ne látszódj a radaron és az ellenfeleid legyenek közel hozzád, hogy magadévá tudd tenni konkurenciád erősségeit, s amikor eljön az idő, ne félj fitogtatni az erődet!

5. Építsd a cégedet a személyed által képviselt támpont köré!

Minden területen fontos, hogy tisztában legyél önmagaddal, erősségeiddel, gyengeségeiddel egyaránt. Mindig figyelj a részletekre, de sose veszítsd szem elől a hosszú távú terveket és a megfelelő tudással rendelkezőknek adj hatalmat!

Ez így tömören édeskevés, csupán ízelítőül szolgál, hogy igazán megértse az ember a kötet mondanivalóját, el kell olvasni ezt a könyvet. Rengeteget lehet meríteni belőle. Látszik a köteten, hogy évtizedes komoly kutatómunkák eredménye. Az Apple volt vezérigazgatója, John Sculley szavaival zárom az ajánlómat, tökéletesen egyet értek vele és jobban úgysem tudnám megfogalmazni a véleményemet. :)

"Ragyogóan és alaposan magyarázza el, hogyan formálták világunkat e legendás vállalati vezetők. Kötelező olvasmány a jövőbeli vezetőknek."

3888742_5.jpgKöszönjük 21. Század Kiadó!

Tetszik, amit olvastál? A borítóképre kattintva kedvezményes áron megrendelheted a kiadó honlapján!

Kövess minket a Facebookon is!

Share:

Megjegyzés küldése

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes