Kultúrpara

2025. május 31., szombat

Húsz évvel később

 Könyvajánló - Charlie Donlea: Húsz évvel később

A brutális gyilkossággal vádolt Victoria Ford egy utolsó, hátborzongató hívást intézett. Húsz évvel ezelőtt senki sem hallgatta őt meg. Ma már igen.

Egy áttörést jelentő technológia lehetővé tette a tudósok számára, hogy kinyerjék a DNS-t egy apró csontdarabból, amelyet az ikertornyok elleni támadások után visszamaradt hatalmas törmelékhalomban találtak.

Avery Mason, a közismert tévés műsorvezető és Victoria Ford húga, Emma Kind összefognak, hogy bebizonyítsák a nő ártatlanságát, és Victoria békében nyugodhasson. Avery magánnyomozása azonban sokkal több részletre derít fényt, mint amire valaha is számított...



A Húsz évvel később egy különleges krimi, amelyben a múlt és a jelen összefonódik egy sötét, rémisztő titok kibontakoztatásában. Charlie Donlea mesterien szőtte bele a történetbe az érzelmeket és a feszültséget, miközben egy régi gyilkosság különös kérdéseit vizsgálja. A szerző mesterkéletlenül tárja fel, hogy néha a legmélyebb kérdések megválaszolásához egyetlen utolsó hívás is elegendő lehet.

A főhős Avery Mason, a sikeres tévés műsorvezető, fiatalos lendületével és kitartásával lelkesedik a nyomozásért, hogy igazságot szolgáltasson egy húsz évvel ezelőtti gyilkossággal vádolt nőnek annak húga, Emma mellett. A 20 évvel ezelőtti tragédia felidézése újraéleszti a régi sebeket, miközben a technológiai fejlődés lehetővé teszi, hogy végre hallhassuk az elfeledett szavakat. A főszereplők személyes történetei és az adott helyszínek atmoszférikus ábrázolása magával ragadja az olvasót, aki a nyomozás minden fordulatában részese lehet.

Különösen figyelemre méltó, ahogy Donlea a tudomány és a technológia szerepét hangsúlyozza a bűnügyi eljárásokban, megkérdőjelezve, hogy mennyire bízhatunk a modern módszerekben egy rég elkövetett gyilkosság felgöngyölítésében. A DNS-témájú nyomozás különösen izgalmas részleteket tár fel, miközben az olvasók olyan kérdésekkel szembesülnek, mint a bizonyítékok hitelessége vagy a múltbéli igazság megtalálásának nehézségei.

Donlea sokat ígérően navigál a pszichológiai feszültség, a személyes dráma és a nyomozás izgalmas összekapcsolódásában, miközben a karakterek motivációi és múltjuk leplei lassan feltárulnak. Az ígéretek azonban szertefoszlanak a történet felénél, a több szálon futó cselekmény egyes részei unalmassá és túlírttá válnak, az egyik főszereplő, Avery műsorvezetői munkája miatti és közbeni feszültségek nem jó irányba viszik a történetet. Nagyon különleges felütést ad az egésznek, hogy a gyilkossággal vádolt nő a WTC elleni támadás során halt meg, amikor az épületben volt egy ügyvédnél, és így, húsz év elteltével próbálnak meg az ügy végére járni és igazságot szolgáltatni számára. Nem találkoztam még olyan regénnyel eddig, ami ezt az én életemben is emlékezetes és meghatározó eseményt tette volna a történet keretévé. Nagyon szerettem az ötlelet. Persze ez csak egy apróság az egészben, mivel a lényegi rész húsz év elteltével játszódik, ha egy autóbaleset során hal meg, az is működött volna ugyanígy, de akkor is, számomra ez adott neki egy különleges hangsúlyt. Emiatt a részlet miatt akartam elolvasni. Nem bántam meg egyáltalán, nem rossz könyv, de valami hiányzik ahhoz, hogy jó is legyen tényleg. 

Charlie Donlea 1980-ban látta meg a napvilágot, és az írói pályáját a misztikus és pszichológiai thriller műfajában bontakoztatta ki. Számos regénye kiemelkedő sikerrel futott, köztük a „The Girl Who Was Taken” és a „Summit Lake” is, melyekben mesterien keveri a pszichológiai feszültséget a sokk hatásával.

A Húsz évvel később a szerző egyik legsikeresebb alkotása, mely magával ragadja a krimirajongókat és a thrillerek kedvelőit egyaránt. Donlea kifinomult nyelvezettel, meglepő fordulatokkal szövi át a cselekményt, így egyedi élményt nyújtva minden olvasónak.

Köszönöm a lehetőséget a Könyvmolyképző Kiadónak! A kötet a borítóra kattintva elérhető kedvezményes áron. 



2025. május 30., péntek

A ​rettenet árnyéka

Könyvajánló - John Gwynne: A ​rettenet árnyéka (Vér és csont 1.)

John Gwynne Vér és csont trilógiája egy sötét, epikus fantasy sorozat, amely egy olyan világában játszódik, ahol démoni erők próbálnak megerősödni, új hősökre van szükség a fenyegetés megállítására. A főszereplő, Drem, egy kovács fia, akinek élete gyökeresen megváltozik, amikor felfedezi, hogy különleges képességekkel bír. Egy sorozat, ahol a becsület, a barátság, az árulás, az önfeláldozás és izgalmas csatajelenetek váltják egymást, miközben remek karaktereket ismerünk meg.

A sorozat nyitókötetében megismerünk egy világot, ahol egy hosszú csata után látszólagos béke van. A jók győztek és mindenki boldog. Haha, csak hiszed. A sötétben gonosz erők lapulnak és alig várják, hogy a világot újra a pusztulás szélére sodorják.

A regény több nézőpontból meséli el a történetet, és a karakterek között találjuk a fiatal Dremet, aki egyszerű, visszahúzódó életet él apjával, míg egy vérfagyasztó felfedezés ki nem rántja őt a megszokott világából. A másik érdekes szereplő, Riv, egy harcos amazon, aki a vallásos Rend tagjaként nevelkedik és a múlt homályában elveszett igazságok után kutat. Ahogy haladunk előre a sztoriban a karakterek sorsa egyre szorosabban összefonódik, miközben az is egyre világosabbá válik, hogy a démoni erők visszatértek és a világ megmentéséhez új hősökre van szükség.

Gwynne erőssége a világépítésben és a feszültség fokozatos kiépítésében rejlik. Ez a jó kis fantasy tele van csatajelenetekkel és varázslattal, miközben a hatalom, a hit és az identitás kérdéseit is boncolgatja. Az angyalinak tartott Ben-Elim faja uralkodik, de az uralmuk nem mentes az elnyomástól és titkoktól. Láthatjuk, hogy a jó és a rossz határvonalai elmosódnak, és a szereplőknek saját erkölcsi iránytűjük szerint kell eligazodniuk.

A könyv stílusa lendületes és olvasmányos, miközben mély érzelmi töltetet is hordoz. A szerző nem fél a meglepő fordulatoktól és a szereplőket komoly veszteségeken keresztül fejleszteni. A karakterek fejlődése hiteles és következetes, a párbeszédek természetesek, a világ leírása pedig részletgazdag és hiteles. Mindez együtt egy sötéten izgalmas atmoszférát teremt, ami végig fenntartja az olvasó figyelmét.

Összességében ez egy erőteljes nyitány, ami nem tökéletes ugyan, de bőven ad okot rá, hogy kezembe vegyem a folytatást. Érdekes, új hősök, régi legendák árnyéka és egyre növekvő fenyegetés. Ha készen állsz szembenézni a sötétséggel, ami egyre közelebb lopózik, akkor ezt a sorozatot neked találták ki.

3892755_big.jpgA könyvet a Fumax Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, amelyet itt is köszönünk!

Többet szeretnél megtudni a könyvről?

Kattints a képre és rendeld meg kedvezményesen a kiadótól!

Kövess minket a Facebook-on is!

Az istenek árnyéka

Az istenek éhsége

Kohómente

2025. május 29., csütörtök

Hét év távolság

Egy időhurokba került lakás, egy nő és egy férfi, akiknek ideje 7 évvel el van csúsztatva, kis szerelem, és hogy ebből mi lesz...? 



KÖNYVAJÁNLÓ
HÉT ÉV TÁVOLSÁG

Szerző: Ashley Poston
Fordító: Heinisch Mónika
Kiadó: Magnólia Kiadó

A varázserejű lakás az Upper East Side egyik százéves házában található, ahol az ereszek sarkában ódon, ütött-kopott kőoroszlánok gubbasztanak - a kégli fontos szimbolikus szerepet kap a történetben. Gyász, elvesztés, remény, újrakezdés, ezek mind egymást kergetik a cselekményben. Celemetine West általában jól menedzseli válságait, a szívére pedig rettenetesen vigyáz, elege van a drámákból. Habókos nagynénje fél éve halott, aki habzsolta az életet, példát mutatva az unokahúgnak a carpe diemből. A lakásában két szabálynak kellett érvényesülnie, az első: vedd le a cipődet az ajtónál, a második: soha ne ess szerelembe. Ugyanis akivel a mágikuserejű lakásban megismerkedünk, akivel összeereszt minket a ház szeszélye, az sohasem marad. Mert a lakás, ha olyanja volt, hét évvel visszarepítette a lakóját az időben. Clementine jelenleg a halott nagynénje látására vágyik, de helyette egy metszően szürke szemű, dögös férfival hozza össze a kégli. Őrület, nem?

Főhősünk 29 éves, útlevelében lévő pecsétek alapján feketeöves utazó, de legbelül csak egy önbizalomhiányos, riadt kislány, aki a nagynénje kabátja szélébe kapaszkodva próbál(t) túlélni, talpon maradni. Vaskalapos, szorongó lány lett belőle, aki kész romhalmaz, aki olyan magas falakat épített maga köré, hogy már el is felejtette, mit rekesztett kívül. És akkor jön ez a szürke szemű férfi, aki 7 évvel a lány ideje előtt jár. Megtalálja-e 7 év múlva, a jelenben? Vagy tényleg tilos beleszeretni a különös titkokat őrző szoba neki juttatott férfijába?

Különleges szerelmi történetnek lesz részese az olvasó, ha kezébe veszi Ashley Poston Hét év távolság című regényét. A romantikus műfajba tartozó kötet cselekménye pikáns fűszerezésű a hét év időbeli eltolódással: amíg Clementine úgy érzékeli a valóságot, hogy csak tegnap történtek meg az események, addig a férfi főhős számára eltelt 7 év az újratalálkozás során. A cselekmény során határozott karakterfejlődésnek lehetünk szemtanúi: a kedves, naiv, kölyökkutyaszerű mosogatófiúból határozott, bár kicsit kiégésgyanús séf lesz, míg Clementine kénytelen megérteni, hogy világa változásai nem érte és nem is ellene történnek, hogy a felnőttlét folyamatos alkalmazkodással és a változásokra, kihívásokra adott válaszokkal telnek.

Kellemes, érdekfeszítő olvasást jelent a történet abszolválása, ahol könnyes humor és finoman árnyalt cselekmény igyekszik bebújni az olvasó bőre alá, mondhatom, sikerül is neki. Az élet mindig kínál új esélyt a veszteséget szenvedettnek, a kérdés már csak annyi, hogy észreveszi-e, élni tud-e vele az érintett. Mellette a mellékszereplők is mosolyra fakasztanak, Azta és Kurva teljesítménye sem semmi, de a citromos pite, a rongyosra festett útikönyvek, a Vörösbegy fotel, az antik fürdőkád és persze a varázserejű kégli szeszélyessége, mind olyan érdekességet, eredetiséget kölcsönöznek a történetnek, hogy jómagam szinte egyhúzásra letudtam az olvasást, vitt a lendület. Ahogy utána néztem a szerző műveinek, ott a Halott romantika és a Regényes szerelem című regényei is, amiket - ezek után - a beszerzendő művek listájára pakoltam. A mű élfestése már csak hab a tortán (de micsoda hab!).

Szerintem olvassátok!

Fülszöveg

Megtörténhet, ​hogy átéled életed legrosszabb napját, és ki kell találnod, hogyan tovább. Clementine West számára a megoldást a munkájába való teljes beletemetkezés jelenti. Egy könyvkiadó sajtósaként gyakorlatiasan éli az életét, nem törődve az imádott nagynénjétől, Analeától tanult butaságokkal – például, hogy az életet jelentéssel kell megtölteni, vagy hogy kergesse a holdat. Clementine inkább két lábbal áll a földön, és óvja a szívét. Az elmúlt hat hónapban sikerült is neki.

Aztán amikor beköltözik néhai nagynénje lakásába, és váratlanul egy idegent talál a konyhában – egy kedves tekintetű, délies akcentussal beszélő férfit, aki rajong a citromos pitéért –, meginog gondosan kitalált menekülési stratégiája. Ugyanis van valami a férfiban, aminek korábban képtelen lett volna ellenállni. És könnyen lehet, hogy most sem lesz képes.

Csakhogy a férfi a múltban él. Egész pontosan hét évvel korábban. Clementine pedig hozzá képest hét évvel előrébb a jövőben.

Hallotta a nagynénjétől, hogy a lakás egy hurok az időben, ahol egybefolynak a pillanatok, akár az akvarell színei. Ahogy azt is, hogy a szerelemben nem az idő számít – hanem az időzítés.

Clementine pedig attól tart, hogy hét évvel elkésett.

Ashley Poston
Köszönöm a lehetőséget a Magnólia Kiadónak!
A kötetet kedvezményes áron megrendelhetitek a kiadó honlapjáról a lenti borítóképre kattintva.
Beleolvasó: a kötet adatlapján

Kövess minket Facebookon is!
A képek a kiadó oldalairól származnak.

Termékadatok
Cím: Hét év távolság
Szerző: Ashley Poston
Fordító: Heinisch Mónika
Kiadó: Magnólia Kiadó
Oldalak száma: 336
Megjelenés: 2024. november 05.
Kötés: Éldekorált puhatáblás
ISBN: 9789635982608
Méret: 205 mm x 128 mm x 24 mm

2025. május 28., szerda

Anya meghalt?

 Könyvajánló - Vigdis Hjorth: Anya meghalt?

Egy lázadó fiatal nő faképnél hagyta a családját, és meg sem állt egy másik kontinensig, egy másik életig.

Eltelt harminc év, nem volt jelen apja betegségénél, halálánál, temetésén, nem ismeri húga gyermekeit. Családja nehezteléséből, dühéből lassan idegenség, hamu alatt parázsló gyűlölet lett. Hogyha harminc év után tékozló gyermekként megpróbál visszatérni anyjához, vajon újra tud-e éledni a szülő-gyermek viszony? Vajon feltámad-e az ősi, zsigeri, ösztönből fakadó szeretetkapcsolat?

Vigdis Hjorth Anya meghalt? című kötete egy intenzív és mélyreható utazás az emlékek, a hiány és a meg nem értett családi kötelékek világában, egy valódi transzgenerációs traumautazás. A történet középpontjában egy harminc év múltán történő hazatérés áll, amely során a főszereplő egy, az életét már szinte leélő 60 éves nő, Johanna próbálja feldolgozni saját múltját, és felvenni a kapcsolatot egykori családjával. A könyvben tükröződő kérdések nem csupán a családi kapcsolatokra, hanem az emberi létezés alapvető bizonytalanságaira és az identitáskeresésre irányulnak.

A narráció sűrű érzelmi víziókat tár fel, miközben Johanna retrospektíve idézi fel gyermekkorának fájdalmait, megbocsátás nélküli sebeit és a bűntudatot, ami szinte minden oldalról körülveszi. Az olvasó betekintést nyer a múlt árnyékos világába, miközben Johanna saját érzéseit és gondolatait igyekszik összerakni. A gyerekkori sérülések, a hiányérzet és a nem beszélt fájdalmak árnyékában bontakozik ki a személyes történet, mely csak fokozza a lélektani mélységet és a tabukat döngető témák erejét.

Hjorth könyve különösen azzal hat, hogy kérdéseket szegez a gyerekkor szerepéről a felnőtt életben. Vajon el lehet-e engedni a gyerekkori sebeket, a régi sérüléseket, vagy az örököseikben tovább él a trauma? A visszatérés története nemcsak fizikai, hanem lelki szempontból is megterhelő, arról szól, hogy képesek vagyunk-e megbocsátani saját múltunknak, múltbeli önmagunknak és az anyáinknak.

A könyv nyelvezete minimálisra szűkített, monológszerű mondatai egyszerűségükkel és erejükkel hatnak. Egy-egy szövegkezdés vagy egy mondatos fejezet erőteljesen üvölt, mintha a szavak maguk is belülről akarnának kifakadni. Ez a forma tökéletesen kifejezi a főszereplő belső küzdelmeit és a történet intenzitását, miközben az olvasó szinte saját érzéseivel találkozik a könyv lapjain.

A téma tabumentes feldolgozása nemcsak az anya-gyermek kapcsolatot érinti, hanem a létezés kérdéseit is, hiszen felmerül, hogy létezik-e végleges gyógyulás egy ilyen mélyen gyökerező traumából. Vajon a tiszta szeretet és az elfogadás felé való út járható-e a az el nem fogadott fájdalmak árnyékában? Az olvasó számos érzékeny ponton találkozik olyan kérdésekkel, amelyek érzelmileg megterhelőek lehetnek, de egyben rendkívül felszabadítóak is.

Hjorth műve megrázó, valódi intimitással tárja elénk a transzgenerációs traumák örök láncolatát. A karakterek élővé válóan átjárják a múlt és a jelen közötti határokat, miközben az olvasó saját kérdéseit is felteszi: lehet-e egy szülő, felmenő, aki már nem él, még mindig hatással a gyermeke életére? És vajon mennyire vagyunk képesek megbocsátani vagy kimondani azt, ami eddig kimondhatatlan maradt?

Egyik legerősebb pillanata a műnek, amikor a főhős megpróbálja felvenni a kapcsolatot az édesanyjával, mintha ez az aktus elég lenne a lezáráshoz vagy egy új kezdéshez. De felmerül a kérdés: valóban lehet-e újraélni a kapcsolatot egy elhunyt vagy távol lévő személlyel, vagy a múltban megírt történet végérvényesen lezáratlan marad? Ez a dilemma az olvasó számára is fontos, hiszen mindannyiunkban ott rejlik az óhaj a megbékélésre, és mindannyian hordozunk gyerekkori sebeket.

Vigdis Hjorth 1959-ben született Norvégiában, a skandináv irodalom elismert szerzőjeként tartják számon. Munkásságában gyakran foglalkozik családi, identitás- és múltfeldolgozás kérdéseivel, olyan művekkel, melyek mély tanulságokat hordoznak az emberi lélekről és a generációk közötti kapcsolatokról. Számos díjat nyert, művei magyar nyelven is megjelentek, és hozzájárultak a skandináv irodalom nemzetközi elismertségéhez. Az Anya meghalt? című könyve is az általa képviselt mély érzékenység, intimitás és a társadalmi tabuk felszámolásának egyik kiemelkedő példája. A kötet Kertész Judit fordításában került a magyar olvasók elé. 

Köszönöm a lehetőséget a Polar Könyvek csapatának! A könyv a borítóra kattintva elérhető kedvezményes áron.



2025. május 27., kedd

Tabuk és kamuk nélkül a vezetésről

Könyvajánló - Füredi Júlia: Csúcsragadozók

Füredi Júlia Csúcsragadozók című könyve őszintén és szókimondóan mutatja be a vezetői lét valóságát, annak kihívásaival, buktatóival és felelősségével együtt. A szerző rávilágít, hogy a jó vezetés alapja nem a hatalom, hanem az emberek iránti figyelem, empátia és tudatosság. A könyv célja nem a kész válaszok megadása, hanem az olvasó elgondolkodtatása arról, valóban alkalmas-e, és akar-e vezetővé válni ebben a gyakran kíméletlen közegben.

beard-2326422_960_720.jpg

„A vezetés nem más, mint hogy foglalkozol az embereiddel.”

Ez az egyszerű mondat Füredi Júlia Csúcsragadozók című könyvének talán legfontosabb üzenete. Vezetőnek lenni felelősségteljes feladat – nem csupán módszereken és üzleti trükkökön múlik egy vállalkozás sikere, hanem azon is, hogyan bánunk az ott dolgozó emberekkel. A jó vezetés egyik alappillére, hogy a csapat tagjai érezzék: számít a jelenlétük, fontos tagjai a csapatnak.

A vezető pedig nem lehet dísz, mert a siker soha nem egyetlen emberen múlik, hanem az egész csapat összefogásán. Tény, hogy egy egészséges, stresszmentes munkahelyi légkörben mindenki jobban teljesít - legyen szó kisvállalatról vagy nagy multinacionális cégről.

Füredi Júlia 2021-ben jelentkezett nagy sikerű első könyvével, ELÉG! Kiégtem. Most hogyan tovább? címmel. Új kötete a vezetői lét fény- és árnyoldalait járja körbe. Rávilágít arra, mennyi buktatóval és kihívással jár ez a pozíció, de ugyanakkor azt is megmutatja, hogyan lehet hitelesen, emberségesen és hatékonyan vezetni. Foglalkozik többek között a női és férfi vezetők közötti különbségekkel, ami sajnos olyan téma hazánkban, amely a patriarchális munkahelyi kultúrában sok esetben sajnos különösen aktuális még mindig.

Legtöbbünknek már volt tapasztalata női és férfi vezetővel, főnökkel is, de hogy melyik a jobb opció, szerintem nem az adott személy nemén múlik. A vezető személyisége, mentális érettsége, empátiája sokkal többet számít, mint a neme. A jó vezetéshez nemcsak tapasztalat, de pszichológiai érzék is kell.

Ez a könyv egy kiváló gondolatébresztő. Például abban, hogy lássuk, nem mindenki alkalmas vezetői feladatok elvégzésére. Főszerepben a nagyvállalatok vannak, de mellette igyekszik hasznos tanácsokat adni mind kisebb, mind nagyobb cégek működéséhez. Látjuk, hogy milyen előnyökkel járhat egy vezetői szék, de ahhoz, hogy valaki valóban sikeres legyen komoly kihívásokkal kell szembenéznie.

 A szerző végigkíséri az olvasót a vezetővé válás folyamatán a kezdetektől a csúcspontokon át egészen addig, amikor talán el kell engedni ezt a szerepet. Rengeteg kitartás, tudatos tervezés és végrehajtás, de a legfontosabb, hogy el tudjuk engedni, ha kell. Hogy tudjuk, mikor kell váltani, hogy elkerüljük a kiégést.

Kapunk egy jó kis képet a nehézségekről, a vezetői döntéseket megelőző rengeteg háttérmunkáról, a felelősség súlyáról és nem utolsó sorban arról is, hogy mennyi áldozattal jár egy ilyen pozíció betöltése.

Dr. Füredi Júlia szervezetpszichológus, aki közél harminc évet tolt le HR felsővezetőként, majd vállalkozóként folytatta. Az írása olvasmányos, elgondolkodtató, komoly és fontos témáról szól, de mégis jó ritmusban fűszerezi humorral. Tanulságos olvasnivaló azoknak, akik vezetőként igyekeznek mindig fejlődni és azoknak is, akik szeretnék megérteni munkahelyi vezetőiket.

3821886.jpgA könyvet a Jaffa Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, amelyet itt is köszönünk!

Ha elolvasnád a könyvet, a borítóra kattintva kedvezményes áron megrendelheted a Kiadó honlapján!

Kövess minket Facebookon!

Hogyan értsünk szót a kamaszokkal?

Nyomd okosban, nyomd okosan

Jeff Bezos: Találd ​fel és engedd el

2025. május 26., hétfő

Írd fel a nevemet az égre

Három állandóan viszálykodó nő, egy családi titok és a múlt, amit fel kell dolgozni. Hogy sikerül-e a talpraesett hetvenesnek, a mentális defektjeit érzelmi alapon kezelő negyvenesnek és a naiv harmincötösnek, az ki fog derülni a könyvből. És az ajándék festmény, ami évtizedek óta lopott műkincsként lapult meg eddig a csomó reprodukció mellett, de most elkapták a tolvajt, aki a hetvenes nő szerelme volt valamikor... 


KÖNYVAJÁNLÓ
ÍRD FEL A NEVEMET AZ ÉGRE

Szerző: Barbara O'Neil
Fordító: Koch Mária
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Gloria Rose, a 70-es éveiben járó, még mindig szép asszony és nem mellesleg influencer, azon kapja magát, hogy rettenetesen aggódni kell a lakása falán lévő kép miatt: valamikor nagyon régen kapta  Isaak Margolis nevű csókától, még abban az időben, amikor stewardessként dolgozott és tulajdonképpen szabadon csempészhetett föl a repülőgépre bármit. Ez egy igazi festmény, ami szinte elvész a falon a reprodukciók között - de most a pasit elkapták, meggyanúsították és Gloria úgy érzi, csak idő kérdése, hogy mikor érnek el hozzá a nyomozók: már pedig ezt meg kell előznie, kerül amibe kerül. Hiába, ami annak idején izgalmas csínynek tűnt, az mára már nemzetközi műkincs rablás.

Willow öntörvényű, mindene a zene, szeretné felérni világhíres anyja zenei karrierjéhez. Valahogy nem sikerülnek a dolgai, Sam szerint testvére folyamatosan rosszul dönt, általában két fellépés vagy két pasi között lézeng, még a tehetségét elfecsérli, olyan álmokat kerget, amelyek mindig kicsusszannak a kezei közül. Willow 35 éves, Sam 40, féltestvérek. Igazán Samnek sem jött be az élet, összeveszett céggel, amely fontos a tevékenysége szempontjából (inkább az a kérdés, kivel NEM veszett össze mostanában). Ráadásul azzal is fasírtban van, akivel együtt gründolták egy céget, amelyből az ő hibája miatt kiszállt a másik tulajdonos, ezután kezdett mélyrepülésbe anyagilag a társaság. Véget ért a négy éves kapcsolata és per pillanat a csődbemenés fenyegeti, a keselyűk már köröznek körülötte. A problémákra megoldás lehetne világhíres anyjuk méregdrága, de már lepusztult lakásának az eladása, ám sem Gloria, sem Willov nem járul hozzá az ingatlan piacra vágásához.

Ebbe a helyzetbe köszön be a festmény históriája. Gloria egyszerűen nem tudja, mit tegyen, míg unokahúgai csak saját világukkal és egymás szapulásával vannak elfoglalva. Lesz-e megoldás és mi lesz a festménnyel?

Érdekes, izgalmas alapötletből íródott a mű, a karakterek is lélegeznek a lapokon. A makacsul zenei karriert üldöző, folyamatos kisebbrendűségi érzéssel küszködő, zenei életében anyja árnyékában tevékenykedő Willow folyamatosan rossz döntéseket hoz, és nem jut sehová mentális gátjai miatt. Magánéletében általában rosszul választ partnereket, bármit megtenne azért, hogy szeressék, és folyamatos anyagik gondokkal küszködik. Néha fájt olvasni a karakter tetteit. Féltestvére, Sam kifelé sikeresnek látszik, de őt is gondok gyötrik, képtelen elkövetett hibáit jóvátenni, amelyek miatt egyre mélyebbre kerül a gödörbe. Gloria igazi örömkarakter, mindenki ilyen mentalitású, kinézetű szeretne lenni idősödő asszonyként. Gyakorlatias, teremtett maga köré családot és baráti társaságot, ahol talpraesett megoldásokat ötölnek ki a személyüket fenyegető bajok ellen. Azt lehet elmondani róluk, hogy vidám, lökött társaságot alkotnak.

Olvasás közben az volt az érzésem, hogy valahol elfogyott a szerző mesélőkedve, nem tudta, mire is hegyezze ki a mondanivalót úgy, hogy az érdekelje is az olvasókat és elnyújtotta, ellaposította a történetet: a cselekmény harmadát egy könyörtelen szerzőnek simán ki kellett volna húznia, amivel feszes cselekményvezetés lett volna elérhető. Jelenesetben több információt vártam a festmény körüli dolgokkal kapcsolatban (az viszi hátán a cselekményt Gloriával), és kevesebbet az unokahúgok civódásából (nota bene, töketlenkedéseiből): egyszerűen nem szerethető a két lány - karakterük érthető, de kínkeservvel abszolváltam Willow naivitását és Sam mentális defektjét, fontos ügyekben is tinikre jellemző színvonalú érzelmi döntéseit. Biztosan vannak ilyenek a valóságban is, egyéni szociális problémám, hogy viszketek tőlük - ettől a kötet még jó lehet, segíthet hasonló helyzetben tipródóknak kiutat találni problémáikból.

Szerintem olvassátok!

Fülszöveg

Három ​nő, családi titkok és a múlt, ami visszaránt a mélybe…

Gloria Rose, a hetvenes éveiben járó influenszer számára szép az élet a tetőtéri manhattani lakásában. Ám minden a feje tetejére áll, amikor hírt kap arról, hogy régi szerelmét elkapják műkincslopásért és hamisításért. Mivel évtizedekkel korábban
Gloria is bűnrészes volt, rájön, hogy őt is bármikor letartóztathatják, ezért menekülnie kell. De előbb meg kell védenie az unokahúgait az ügy következményeitől.

Bár a két unokahúg már a harmincas éveiben jár, még mindig állandó a viszály köztük. Willow, aki énekes-dalszerzőként igyekszik felnőni anyjuk hírnevéhez, próbál talpra állni egy bukott album és egy sikertelen párkapcsolat után. Sam pedig kétségbeesetten szeretne új életet lehelni haldokló videójáték-gyártó cégébe.

Amikor a körülmények újra összehozzák a három nőt, számot kell vetniük az egymással összefonódó traumáikkal és a múltbéli szerelmekkel. De főként a fenyegető következményekkel, amelyek vagy tönkreteszik a jövőjüket, vagy közelebb hozzák őket egymáshoz.

Élvezd a sodrását!


Barbara O'Neal Washington Post bestseller szerző.

Köszönöm a lehetőséget a Könyvmolyképző Kiadónak!
A kötetet kedvezményes áron megrendelhetitek a kiadó honlapjáról a lenti borítóképre kattintva.
Beleolvasó: a kiadó honlapján

Kövess minket Facebookon is!
A képek a kiadó oldalairól származnak.

Szerző: Barbara O'Neal

Fordító: Koch Márta

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Sorozat: Arany pöttyös könyvek

Megjelenés:
2024.09.10.
Oldalszám:
368
Kötésmód:
kartonált

2025. május 25., vasárnap

A borzalmak hívása

 Könyvajánló - James D. Jenkins, Ryan Cagle: A borzalmak hívása

A World Fantasy- és Shirley Jackson-díjakra jelölt antológia második kötete ismét széles körű és különleges horrorválogatás, mely országok határait átlépve feszegeti a zsáner kereteit.

Egy befolyásos görög család hátborzongató hagyományokat őriz; egy észt falu gabonaszárítója rettenetesebb tragédiát rejt a vártnál; egy francia kislány megégeti magát, majd megszállottja lesz annak, amit a lángokban látott; egy haiti politikus, aki a hatalomért bármit és bárkit hajlandó feláldozni. A Valancourt Books szerkesztői újra világkörüli felfedezőútra indultak, hogy felkutassák különböző országok legkiválóbb írásait.



A borzalmak hívása című antológia James D. Jenkins és Ryan Cagle közös válogatása, mely a horror műfajának sokszínűségét és nemzetközi gazdagságát mutatja be. A kötetet a World Fantasy- és Shirley Jackson-díjak jelölése teszi különlegessé, jelezve, hogy a válogatás nemcsak változatos, de kiemelkedően magas színvonalú is. A szerzők célja az volt, hogy különböző országokból származó, kevésbé ismert vagy éppen klasszikus történetek révén bontsák ki a horror határait, miközben megőrzik az irodalom sokszínűségét. 

A kötet terepe a különleges és gyakran hátborzongató helyszínek változatos világából merít. Egyik történet egy befolyásos görög család titokzatos hagyományairól szól, amelyek évszázadok óta őrzik a családi titkokat, és végül a sors tragikus fordulatát idézik elő. A másik történet egy észt faluban játszódik, ahol a gabonaszárító különösen baljós eseményeket rejt, a látó érkezése és nyomozása pedig nem várt fordulatot hoz. Franciaországban egy fiatal kislány a lángok között egy alakot lát, majd megszállottként próbálja megérteni az ott látott borzalmakat, miközben a tűz egy érdekes áttörést hoz saját lényének megértésében. A legjobban talán az észt történet tetszett, de mindig is vonzottak az északi történetek. A görög novella nagyon jól megidézi az ismert és általam nagyon szeretett görög mítoszok tragédiáit és furcsaságait is. 

A horror iránti rajongásnak szimbóluma Haitin játszódó történet, mely egy politikus árnyékos hátterét és hatalomvágyát mutatja be: bármit hajlandó feláldozni, az erkölcsöt és az emberi életet is. Ez a történet felveti a kérdést, hogy meddig hajlandó elmenni az ember a saját hatalmának megtartásáért, és milyen veszélyeket hordoz magában a korrupt hatalom. A kötet másik különlegessége a japán és dél-koreai szerzők művei, melyek a jellemző japán és koreai kulturális motívumokat vegyítik a horror elemeivel, filmekből és népmesékből merítve inspirációt. Nagyon tetszett az is, hogy a novellák előtt röviden, pár sorban olvashatunk az adott ország, nép történeteiről, meséiről, a horror műfajának keresztmetszetében.

A Puerto Ricó-i és indiai írók munkái tovább színesítik a válogatást, bemutatva, hogy a horror világ szinte minden kultúrában megtalálható, de egészen különböző arcokat mutat. Indrek Hargla és Steinar Bragi művei, melyek a helyi folklórból és történelmi tapasztalatokból szőnek groteszk vagy spiritualitással teli történeteket, szintén helyet kaptak a köteten, így kifejezve, hogy a horror nem csupán a sötétség ábrázolása, hanem a kulturális identitás mélyebb összetevője is lehet.



Mind az antológia, mind a szerkesztők életútja érdekes képet rajzolnak: Jenkins, akit a horror szerteágazó világának felfedezésére ösztönöztek a különböző kultúrák szövevényeiből tapasztalatok, nemzetközi elismertségű szerző, aki számos horror- és fantasztikus művel foglalkozott már. Ryan Cagle pedig a fiatalabb generáció képviselője, akinek munkái könnyedén vegyítik a történeti cliffhangereket a modern horror elemeivel, így könnyen megtalálják helyüket a műfaj rajongóinak szívében.

A két szerző szakmai karrierje különböző időszakokban kezdődött, de közös szenvedélyük iránt a horror iránt összekapcsolta őket. Jenkins az Egyesült Államokban született, és már fiatalon érdeklődést mutatott a sötét, misztikus történetek iránt, melyeket bestseller horror művek és kritikák írásával is kiegészített. Cagle, míg már fiatalabb korában az irodalmi és filmes műfajokat tanulmányozta, különösen a különféle kulturális áthallásokat és azok hatását a horrorra. E két szerző munkái egyesítik a különböző szemléleteket, és egy gazdag, sokszínű horrorvilágot teremtenek.

A borzalmak hívása nemcsak egy válogatás a világ különböző pontjairól származó horror művekből, hanem egy művészi utazás is, amely a kulturális sokféleség mélységeit és a félelem univerzális élményét is bemutatja. A kötet minden olvasónak lehetőséget kínál arra, hogy különböző helyszíneken és történeteken keresztül próbálja megérteni az emberi lélek sötétebb bugyrait, miközben feszültséggel teli, rémisztő és mégis elgondolkodtató élményben lehet része.

Köszönöm a lehetőséget az Agave Könyvek csapatának! A kötet a borítóra kattintnva elérhető kedvezményes áron.